confident

2010-10-17 / 20:23:15
Jag tänkte skriva lite om självkänsla nu. Jag känner bara att jag vill det, för jag vet att alla ni som läser detta, eller iallafall väldigt många lider av dålig självkänsla och dåligt självförtroende. Man tycker inte att man själv duger. Alla andra i sin omgivning är så mycket snyggare, har finare kropp, är roligare, har mycket finare hår, vackrare ögon, får mer killar.. tja, listan kan bli lång. Ni vet vad jag menar. Jag, själv som person, ska erkänna att fyfan vad jag har dåligt självförtroende, och självkänsla. Jag trycker ner mig själv, och jämför mig med andra exakt hela tiden. Vilket är väldigt tråkigt, för jag vill egentligen vara nöjd, le och bara leva livet. Så nu har jag bestämt mig. Nu ska jag ändra på detta. Jag ska inte trycka ner mig av om någon säger något dumt, inte jämföra mig med andra och bara vara mig. För det är ju det man är bäst på. Alla är olika och alla ser olika ut, beter sig olika men alla är samtidigt så otroligt speciella och bra även om du är lite mulligare än någon annan.. vem bryr sig? Alla kan inte vara pin-smala, och hur fint är det på en skala från 1-10? Alla kan inte ha vackra ögon, men den som inte har det, har något annat som är så otroligt vackert. Vi är olika allihopa, och hur kul skulle det vara om alla såg exakt likadana? Det är föresten ingen som bestämt att man ska ha t.ex perfekt kropp, platt mage och typ jätte mycket kurvor. Vem är det som har bestämt det? Nu tog jag bara ett exempel, men förstår ni? Det är insidan som räknas, och utsidan, är hur som helst jätte fin, för du är ju just DU.

.
Det är jätte många av er som kommer och skriver till mig på msn, mailen och berättar hur fula ni är. Hur tråkiga och ledsna ni är, och hur många av er som helst kommer alltid och frågar hur jag alltid är så otroligt glad, sprallig och tänker positivt. Svaret är: Jag är inte alltid det! Jag har mina dagar då jag mår skit, bara grinar, skriker, och beter mig som jag vet inte vad. Jag känner att jag vill ge upp ibland, att allt är piss. Och jag tänker inte alltid positivt. Men så är det. Man kan inte vara positiv alltid. Lägg av med att trycka ner er tjejer, och peppa er själva, för ni är så jävla söta allihopa!!!!!!!
Nu tycker jag att vi tillsammans slutar jämföra oss med andra, trycka ner oss själva och är just den du är. Du.


hahah.. det handlar om att bjuda på er själva, såhär ser jag alltså ut..... bilden är btw tagen i somras
Kommentarer
Postat av: Anonym

Du är underbar flicka lilla. Helt underbar!!!!

Jag är en stolt mamma!!!

Puss & Kram :*

2010-10-17 @ 20:56:14
Postat av: grottis

du är skitsnygg <3 önskar ja såg ut som du <3

puss&kram

2010-10-17 @ 23:55:05
URL: http://grottmanniskan.blogg.se/
Postat av: grottis

sen vet ja hur de är att ha dåligt självförtroende. ja har varit med i en trafikolycka, därför har ja inga närbilder på mitt ansikte på min blogg. skulle hellre visa en närbild på min rumpa om du förstår hur ja menar. kramis

2010-10-17 @ 23:59:50
URL: http://grottmanniskan.blogg.se/
Postat av: malinhe,

riktigt bra inlägg, fick en att tänka efter

2010-10-18 @ 12:24:24
URL: http://malinhee.blogg.se/
Postat av: marika hellgren

gud vad jag älskar dig lisa, allting med dig!

du är som en ängel från ovan som hjälper en när allt känns tungt. hör av dig så snart du kan, jag behöver prata med dig <3

2010-10-18 @ 15:15:47
Postat av: Josse ♥

Håller med, ska också sluta trycka ner mig själv och tänka att jag är sämre än alla andra, börjar med det nu ;D

2010-10-18 @ 18:14:30
URL: http://jossesblogg.blogg.se/
Postat av: Hanna

Bra skrivet!!

2010-10-20 @ 21:26:52
URL: http://hannama.devote.se
Postat av: Cajsa - fotoblogg

Jag känner igen mig så mycket och allt är precis som du skriver! Önskar att jag hade haft lite bättre självförtroende så jag inte mått så jäkla dåligt ibland.



Ha det bra, kram! :D

2010-10-31 @ 09:50:57
URL: http://lovelycajsa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0