sommar minnen

2010-11-04 / 21:10:49
Jag satt och kollade igenom massa sommar bilder, ännu en gång, idag. Och hittade massa bilder jag inte visat er från sthlm och sandhamn, men här får ni några från älskade Samnhamn. Tagna i somras.

ser ni hur sjukt vackert det är? (för er som inte varit där) det är verkligen en otroligt fint plats som jag gärna hade tackat ja till ha en sommarstuga på. den dagen vi var där var det ca. 30 grader i skuggan och stekande sol! det var det perfekta vädret för en dag på denna fantastiska ö!


varje timme (?) kommer det in nya båtar med folk som ska besöka ön. när vi satt och åt lunch på denna brygga så kom en helikopter flygande och landade på gräset en bit ifrån oss, haha! den parkerade, gick och åt och åkte i väg igen.. haha, snacka om sjukt


till lunch köpte jag mig en fryst låda med räkor. min ultimata favorit. dem andra åt typ kött och nå potatis med olika goda såser. min syrra var svennebanan och körde på plättar med grädde och sylt och ett glas mjölk, haha


husen är sjukt fina, och det är verkligen som på otroligt vackert, och när man går runt är det små båt/fiske hus och urgulliga stugor där folk bor på somrarna, och några på vintern. det är små, söta ''grusgångar'' fyllda med fina rosor och gamla staket. det är fööööööör fint!


när vi vandrat kring på ön ett tag, fikat, ätit och fotat så tog vi ett dopp i havet.. fasen vad kallt det var, men väldigt mysigt..


åh, dem här små fiskestugorna var bara för söta!


en liten del av ön, tagen från båten.. där av den genomskinliga remsan genom bilden.

Sådär, nu har jag pumpat er med lite picz. Nu återgår jag till soffan och slår på en film.
Kommentarer
Postat av: H E L E N O W

Hejsan! :)

Jättefin blogg du har! Skulle vara jättesnällt om du skulle vilja ställa upp i frågestunden på min blogg?



Du hittar länken till inlägget här:

http://helenow.blogg.se/2010/november/fragestund.html#comment

tack på förhand! :D

2010-11-04 @ 21:47:38
URL: http://helenow.blogg.se/
Postat av: en som inte kan sova riktigt än... ;)

Fina bilder :)

2010-11-05 @ 01:12:26
URL: http://FOTOGRABBEN.SE
Postat av: grottis

ja skulle också vilja ha en sommarstuga på Sandhamn :) Ja kommer ihåg att man kunde köpa väldigt gott bröd där :)

puss&kram

2010-11-05 @ 16:34:59
URL: http://grottmanniskan.blogg.se/
Postat av: M

Har aldrig vart ut till Sandhamn, men lär väl göra det till sommaren. Men reagera på "en låda frysta räkor"? Ska ju va färska!

2010-11-10 @ 17:30:01
URL: http://tidvatten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0