Svaren på frågestunden

2009-04-20 / 19:49:39
Hej, förlåt för super dålig updatering. Men jag har haft mycket i skolan och så. SYnd att så många slutat prenumerera, jag blir ledsen, Haha..Idag har jag och bästis spelat in radiointervju/sågen! Det gick så bra så! Imorgon kl. 13.00 spelas det upp. Tänk att jag satt på stolen, och pratade/sjöng i micken som amy pratade och som sagt satt i stolen.. Åh! Amy diamond min enorma idol! Hihi. Här kommer iallafall.....

SVAREN PÅ FRÅGORNA

Gillar du mig?
- Ja, jag gillar dig moa, såklart.

Vad är det roligaste med att blogga?
- Oj, det roligaste med at blogga är nog att få era små söta kommentarer, och att skriva av sig. Det är så skönt att skriva av sig, och blogga om vardagen och veta att nån läser, och då bryr sig!

Några sommarlovsplaner?
- Ja, jag går ju ut 6:an, så det blir lite extra firande med massa sol och bad, och lite campning osv. Sedan ska jag fara till min kusins examen, hon går ut skolan i år! Så det blir några dagar i Uppsala & stockholm, sedan blir det såklart utflyckter, kompisar, sommar flirt, och massa sånt där sommrigt!

Favoritämne i skolan?
- Oj, jag gillar det mesta egentligen. Men endel saker är lite svårare. Det bästa ämnet är såklart musik. Sedan gillar jag bild, och svenska. Jag är rätt kreativ av mig, så bildlektioner, och sånna där är jätte kul.

Sattsar du på sången?
- JA, jag sattsar på sången! Absolut!

Villken stad bor du i?
- Jag bor i Skellefteå. För er som inte vet vart det ligger ska jag förklara... Det ligger ca. 12 mil från Umeå, i norrland alltså såklart. Hihi. Jag gillar norrland.

Har du några intressen?
- Absolut, det tror jag alla har. Det mesta av min fritid går ut på att sjunga, och sånt. Jag älskar att hålla på med musiken, sjunga och sånt. Men sedan gillar jag att mysa, vara i simmhallen, kompisar, familjen, och att fota såklart.

Har du några tips på bloggar?
- Jaa, det har jag! Jag läser mest fotobloggar, så om ni vill läsa det, bläddra ner och kolla bland mina länkar. Ni hittar säkert nån ny blogg att läsa!

Kommer du lägga ut ett sångklipp där du sjunger?
- Jag har absolut planer för det.. Bara jag får till hur man gör, haha. Om du vet, skriv en kommentar så jag nån gång förstår mig på det där, haha...

Favoritmotiv?
- Om du menar motiv att fota så är det nog natur, och människoportätt..

Favoritblogg?
- Helt klart Elin keros blogg, nevnarien.

Bästa bild du själv tagit?
- Finns flera, men tyvärr har jag inte den på denna dator, så ni får väll titta runt och kolla själva bland mina bilder. Du kanske själv har någon favorit bild som jag tagit?

Om du fick välja en sak, blogg eller kameran, vad väljer du då?
- Oh herregud!! Hur ska jag kunna välja detta..? Men ska vara ärlig, så blir det nog bloggen, om jag bara har min kamera, vad ska jag då lägga upp bilderna på? Andvända dem till? Måste ha min kamera, måste ha min blogg!

Hur många bloggar förljer du via bloglovin?
- Det är ett antal mååånga... haha..... lite för många!

Har du några syskon?
- Ja, jag har en lillsyster, som heter Elin och är 11 år.

Varför började du sjunga?
- Vet inte, föddes för att sjunga, haha! Nejmen, jag tycker det är kul! Jag älskar att stå på scen, och förmedla bra fräch musik. Jag vill att folk ska bli glad av min musik, och älska min musik!
När ska man få höra dig sjunga?
- Det blir nog snart. Så fort jag fått kläm på det där med att ladda upp yputube klipp! HAHA.

Om du bara fick äta en enda sak i resten av ditt liv, vad skulle det vara då?
- Oj! Svår fråga.... Kanske.... en räkpaj!

Hur länge har du fotat?
- Jag har fotat ungefär ett år! Men bara 4 månader med min nikon d40. Före det var det en digital kamera, och en vanlig kamera mobil hihi. Alltid bra att börja med nått enkelt.

Hur ofta fotar du?
- Njaedu, just nu är det inte så ofta. Alltså, jag har itne haft så mycket tid. Jag har inte gått ''ut'' och fotat natur biilder och så på ett tag. Nu är det mest dagen outfit, en bild på mig, eller bara på saker i hemmet, haha.

Vad andvänder du för kamera?
- Nikon D40.

Hej Lisa, din blogg är verkligen super fin! Kan du lägga ut ett youtube klipp där du sjunger?
- Hej! Aw, vad gulligt av dig! Ja, jag ska göra det snart..

Vad tycker du om storbloggarna kissie, blondinbella och kenza?
- Jag tycker lite olika om dem. Det är ju tre olika presoner. Kissie avskyr jag rent ut sagt. Tycker hennes blogg är onödigt onödig och inte alls nått för mig. Blondinbella är inte heller sådär as bra. Men gillar hennes politiska sida, och hon är en rätt bra som bloggerska. Men nja, inte riktigt min stil. Min omfattning om henne går upp och ner från sekund till sekund. Kenza är en blogg jag aldirg ens klickar upp, inte min grej det heller..

Hur kom det sej att du böjade blogga?
- Jag klickades på nått konstigt sätt upp på metrobloggen.se, visste inte vad blogg var. Skapade en, och sedan har det bara rullat på, skapat nya bloggar hit och dit.

Hej gumman, hur mår du idag?
- Hej! Bara bra, Just kommit hem från radion. Lite huvudvärk....

Vad får dig att blogga?
- Jadu, det är nog era kommentarer, och känslan när man skirivt nått bra, och sen är det bara en rolig grej/hobby som man kan ha om man har lite att göra.

Hur får du så många läsare?
- Jag skriver! Haha. Sedan så försöker jag hålla mej rätt aktiv.

Hej! Du är grym på att fota, hur länge har du fotat?
- Tack! Jag har fotat i ca. 1 år.

Framtidsdrömmar?
- Jag vill ju bli sångerska, såklart! Som ni alla vet, hihi. Sedan vill jag gärna hjälpa barn i andra länder tror jag, alltså skänka pengar, bli fadder osv.

Intressen?
- Sjunga, stå på cen, och fota. osv.. läs lite längre upp!

Smink isånafall vad?
- Jag älskar smink! Men jag andvänder inte så mycket. Jag andänder mascara, och ibland lite tunnt med ögonskugga när det ska vara lite extra fint. Så är det.

Hur gammal är du Lisa?
- Jag är snart 13!

Favoritplagg i garderoben?
- Det måste vara t-shirt, och jeans. Även klänningar.

Favorit låt just nu?
- Gash villken fråga! OJ! Det måste vara im yours med Jason mraz, och broken strings med james morrison och nelly furtado. Dem är riktigt bra.

Vem är den bästa artisten?
- Det är helt klart Amy diamond.

Har du förlorat oskulden?
- Nej, det har jag faktiskt inte, haha. Är bara 13 år gammal, så väntar nog ett tag! Haha.

Har du en kille?
- Nej, tyvärr inte, men jag har några jag gillar. Sen flörta några söööta killar me mig och dian idag på stan, hihi.

Kommer du att börja videoblogga?
- Ja! Det har jag tänkt. Måste bara göra lite saker som ska göras, sen kan jag börja med sånt där annat som jag velat göra i bloggen ett tag, hiihi. Håll till godo ni!

Din meny är ju uppdelad i olika kategorier, typ kreativt, foto, osv. Hur?
- Det har jag itne gjrot själv. Är uuuuusel på kodning, så vet inte ännu.

Har du några tips på bra desigtipshemsidor?
- Ja! denna är bra. www.designadinblogg.se

Vad är lycka för dig?
- Åh, söt fråga. Lycka är familj, släkt, vänskap, sång, musik, blommor, värme osv.

Till mig sa du att du bara bloggar 1 timme om dagen, haha är det sant lisa?
- Hej morbror! Haha, ofc att det är sant, hihi! Haha.. okej... lite mer kanske.....

Känar du pengar på bloggen?
- Nope, det gör jag inte.

Ungefär hur många besökare har du om dagen?
- Lite olika, från 150 - 900, lite sådär blandat.

Vad skulle du köpa som present till din partner?
- Haha, jag vet inte. En chokladask, parfyrm? Nått såntdär. HAHA en godis påse?

Vad är det bästa sommarplagget?
- Åh! Det är klönningar, och bikinisar, och även flipflop skor.

Klackar eller inte?
- Nja, inte.. Tror jag, isånafall när jag blir äldre, inte nu.

När började du blogga?
- Kanske 2 två år sedan..

Har du haft fler bloggar ön denna?
- Ja, www.metrobloggen.se/lisasliv, www.aboutelisa.blogg.se, www.lisaamarklund.blogg.se osv..

När fyller du år?
- Den 29/4 - alltså om några dagar! Jag är oxe.

Vad lyssnar du helst på för musik?
- Pop, ballader, och schlager.

Sjunger du jätte bra (jag tror det) Svara ärligt?!
- Jag tror jag sjunger rätt bra eftersom jag kommer med i taölangtävlingar osv :)

Hur bra jsunger du på en skala från 1-10!?
- Alltså knasiga frågor. Det beror på vad man gillar för musik. Folk som jag träffar upsakkatr min röst och säger ''Du är verkligen jätte bra, sattsa på musiken!'' Så kan itne säga skalor. Det beror på vem jag gemför med, huhu knasig fråga.

Om du fick drömma fritt, hur skulle dit liv se ut då?
- Exakt som nu. Tror jag. Hihi. Ja! Faktiskt.

Vad tycker du om lindafunde.blogg.se?
- Vet itne läser inte den bloggen..

Tog bort frågor som jag redan svarat på..

TACK ALLA! :D






















Kommentarer
Postat av: M O S A N

svar: Awww, hhaa ;]

2009-04-20 @ 20:13:50
URL: http://lillmosan.blogg.se/
Postat av: Jasmin - Modeblogg

Jag använder inte det :(

kram

2009-04-20 @ 20:46:40
URL: http://jasmingz.blogg.se/
Postat av: Anna

bra svar =)



Jag fyller faktiskt också år 29 april <3 fast jag fyller 14 xD

2009-04-20 @ 21:11:23
URL: http://www.annaahs.devote.se
Postat av: Cornelia

om du ska lära dig gå i klackar börja nu.

2009-04-20 @ 21:14:20
URL: http://cornelialinne.blogg.se/
Postat av: Cornelia

om du ska lära dig gå i klackar börja nu.

2009-04-20 @ 21:14:37
URL: http://cornelialinne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0