friday evening

2011-02-11 / 19:52:28
Åh vad jag älskar helger. Känslan när man vet att man kan pusta ut, slänga skolböckerna på hyllan, äta god middag och veta att man kan sova länge morgonen efter. Att veta att man inte har några måsten. Man kan bara strunta i allt runt omkring en, slå på en film och drömma sig bort för några ynka timmar... :)
.
Iallafall. För 3 veckor sedan fick jag mig en ganska brilliant idé..
Jag har möjligen följ några avsnitt av programmet ''halv 8 hos mig'' på 4:an där dom lagar mat åt varandra och sedan betygsätter man maten hos varje person. Det ska inte vara någon mesig korvbit inte heller, utan dom slår på stort med 3 rätters. Vilket även LILLA JAG gjorde här om veckan. Till förrätt gjorde jag skagentoast, och till varmrätt hade jag slamrat ihop lite fläskfilé, klyft potatis och en god grön sallad (med 100 procenthjälp av mamma så dålig som jag är i köket....) Efterätten hade jag noll idé så köpte en fryst kladdkaka med grädde, bär och annat smarrens! Låter det inte fantastiskt?? Elin slog på liiiite minde avancerat och gjorde tacos förra veckan och idag var det mammas tur. Hon hade som förrätt räk coctail (se bild), canelloni med en jättejätte god sallad till förrätt och pannacotta med bär till efterrätt. Succe i mina ögon.
.
Nu är magen mätt och belåten.... :)


Kommentarer
Postat av: anna

sv: jag har en luminix digital kamera och en Nikon systemkamera med två olika objektiv

2011-02-11 @ 20:00:05
URL: http://heltenklaanna.blogg.se/
Postat av: J O N N A

Sv. Varsegood ;*

2011-02-11 @ 20:37:55
URL: http://jonnaejag.blogg.se/
Postat av: typjulia

FYFAN VAD GOTT.

2011-02-11 @ 20:53:22
URL: http://typjulias.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0