Lerig afternoon

2009-05-08 / 22:58:09

Kom just hem från en lång promenad med familjen i Tjärn. Det var jätte mysigt. När vi gått en bit, så var det en tjur som faktiskt var lös, så fick värsta panik, var rädd att den skulle springa fram och stånga mej, haha. Det blev endel mysiga ''landet'' bilder, som kommer upp imorgon. Men en sak var rolig ska ni veta....

På ett ställe, var det jätte lerigt, för man kommer som ut till södra Skellefteå, och ser då aurum och massa bilaffärer. Iallafall så ska dom bygga Leos lekland där. Så dem har grävt upp jätte mycket. Iallfall såhär.. såg min och mammas lilla konservation ut:

Vi kommer fram till den stoooooraaa ''markytan med massa lera''
(Jag) - Oh, mamma kolla leran! Wihu!
Jag börjar springa omkring i leran.
(Mamma) - herregud, haha!
(Jag) - Haha, nu ska jag vara ett barn ett litet tag och bara hoppa runt här.

Jag skrattar och går omkring och försöker få mig fram!
Jag fastnar med skorna i leran och drar upp ena foten utan sko.
(Jag) - Mamma, hjälp! Hjälp jag tappade skorna! HJÄLP!!
Mamma kommer fram.
(Mamma) - Haha, men Lisa då!
(Jag) - Hjälp mig, ge mig skon, haha! Mamma jag har ingen balans (vinglar).
Jag får på mig skon och fortsätter gå i den enorma lergången.
(Mamma) - Lisa och Elin, kom och gå här, här är det lite hårdare!
(Jag) - Nej, gud! Detta är kul!
(Elin) - OH MY GAARD, hjäääälp haha!
Vi traskar hem med skorna full med lera, båda utanpå och in.. ;o) FUN!

Kommentarer
Postat av: Emma

hahah :P

Du skulle sett mej en gång , landade stup ner och fick ler aöver väskan , mej själv :P

klumpig

haha :D

2009-05-08 @ 23:04:46
URL: http://goteborgslfikka.webblogg.se/
Postat av: Erika-mode-pyssel-foto.

Hah. sånt är kul ibland.

2009-05-08 @ 23:11:21
URL: http://shopaholicans.blogg.se/
Postat av: Kenneth

Är det det som kallas lerinpackning?

2009-05-08 @ 23:47:27
URL: http://kenasblandning.blogg.se/
Postat av: Lovisa

Haha kul!

2009-05-09 @ 10:12:26
URL: http://caffeineaddict.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0