svar på frågor del #1 -design/foto

2009-01-04 / 23:44:48
Hej alla! Oj, han itne svara på fråogorna igårkväll så gjorde det nu. Förlåt för så lite bloggning idag.. Men har haft massa mys för mej istället här hemma! Här kommer iallafall svaren, och sejer bara att det var tur att det bara blev 3 frågor, hihi för jag gjorde långa svar ;-) Godnatt!

Tack för alla kommentarer, det värmer!

Kan du inte ha typ genomgångar i bland, med photoshop?
Svar: Hej, och tack för din fråga! Jag hade förut en kategori med namnet ''tips'' där lade jag ut tips och sånt inom design/bildredigering i Photoshop! Tyvärr så blev det inte så många eftersom att jag inte hade tid.. Men jag kanske vore börja om med det? Det ni vill är min order.

Vilken kamera är bäst? Nikon, Canon eller nån annan. Motivera gärna svaret.
Svar: Hejsan och tack för din fråga! Eftersom att jag fotar med Nikon så tycker ju jag självklart att den är bäst. Jag tycker den tar bra bilder, och är lätt hanterad helt enkelt. Den har väldigt enkel meny, som gör att man snabbt förstår sej på kamerorna. Jag har träffat folk som fotar med Canon, och den älskas ju av proffs fotografer. Det jag tycker är lite dåligt med Canon är att dem har mycket svårare menyer. Bilderna blir itne lika fina när dom laddas upp på datorn (oavsett villken kamera). Däremot är såklart Canon en bra kamera. Men den är inget för mej eftersom att jag gillar kameror som är väldigt enkla att förstå och enkla menyer.  Sony vet jag ite så mycket om. Däremot har dom ett plus, dom kostar ju itne så gudomligt mycket dom flesta. Så det är nog en bra nybörjar kamera. (om du vill sattsa system) Bilderna blir int elika bra som Nikon och Canon kanske, men den är såklart bra! Annars fick den ju inte säljas såklart.
Sen finns det ju säker ett tio-tals märken på kameror. Men om du ska köpa en digital kamera och vill ha riktigt bra bilder; satsa då på canon eller nikon. Om du vill ha lite billigare kamera (dock inte dålig) så kan du köpa bland sony, samsung, kodak och sånnadär vanliga. Men vill du ha en bra kamera, betala aldrig en ny kamera under 500 om det inte är ett reapris eller en begangnad. Du ska alltid kolla upp megamixlarna på digitalkamerorna. Om du köper en systemkamera spelar megapixlarna ingen roll. För systemkameror har ju alltid ett kamera hsu som gör dem så bra! Dom sätter 12 megapixlar på en kamera för att locka folk. Tro mej, jag har testat en med 12 megapixlar och en med 6 av samma märke. Och bilderna blir lika bra! Lycka till!

Vad hette din första kamera du fick?
Svar: Hejsan svejsan och tacl för din fråga! Min första kamera var en som jag fick av jultidningarna, så den räknas itne för den pajjade direkt. (dom går itne ens köpa) helt världeläösa! men räknar jag med min som jag fick i födelsepresent så var det endigitalkamera, kodak easy sheer 7.2! Kanon bra kamera för ett bra pris! Den tar otroliga bilder och är bra. Bra nybörjar kamera faktiskt.
Kommentarer
Postat av: Moa

Tack för svaret! :)

2009-01-05 @ 00:25:29
URL: http://moaboaloa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0