''Konfirmations'' fest

2009-02-19 / 15:47:29
Hello everybody!

Hoppas ni haft en bra dag, det har jag. Bara det att denna dagen kännits så otorligt lång. Helt sjukt. Fast vi faktiskt har en dag till 15.20. Knasigt! Iallafall så har dagen varit kul. Vi har under några veckor arbetad med ett ''storyline'' arbete som handlar om religioner..Det har varit kul Och vi har arbetat inom ''familjer''. Min religion familj bestog av Felicia, Emil och Simon, även Chaltu. Vi fick såklart bestämma ålder och namn osv. Jag har hetat Emilia, och varit 14 år.
Idga avkalade i detta religon arbete. Det avslutades med en konfermations fest för alla 14 åringar. ( det skulle vara mins en 14 åring i varje familjegrupp, jag var den i vår...) Så då fick vi rulltårta med grädde och strössel. Alltså små konfirmations bakelser. Jätte gott!
Sen fick varje familj hålla i en lek. Vi valde en rolig musik lek.

Så har förmiddagen sett ut iallafall. Ni då, vad har ni gjort idag?
Kommentarer
Postat av: M O S A N

Gud vad rolig religion nu har!

vår handlar bara om jesus.. :/

2009-02-19 @ 16:00:08
URL: http://lillmosan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0