svaren på frågestunden

2009-12-30 / 22:27:13


Förlåt till er som inte hann ställa era frågor,
men jag avslutade den ganska så fort...
Det är nyårs imorgon, och har inte tid att besvara dem då, så vi gör helt enkelt så att vi kör en till big frågestund efter nyårs och när vi kommit in på det nya året... :D

Bor du i Ume ?, För Leos ligger väl typ där? (:
Lisa svarar:
Nej, jag bor inte i Umeå, Leos lekland finns faktiskt i flera städer :)

Skulle inte du få eget domännamn till bloggen? :)
Lisa svarar:
Jo, det skulle jag! Jag blev erbjuden av ett företag. Men har skjutit upp det så mycket så det är lika bra att vänta lite. Jag är öppen för alla företagserbjudanden ;)


vad har du för slags dator? :)
Lisa svarar:
Jag har en stationär dator på mitt rum, men sedan har vi en laptop också :)

Hur länge sitter du vid datorn på dagarna? :)
Lisa svarar:
Det beror på från dag till dag, osv. Ibland kan jag sitta flera timmar, och ibland sitter jag inte ens vid datorn, haha. Men i snitt kanske jag sitter 3-4 h?

Vad gör du när du har tråkigt? :P
Lisa svarar:
Då försöker jag komma på nått roligt ;) Antingen gör jag grimager i spegeln och börjar skratta av det, ringer nån kompisar och snackar, skriver&kluddar, bloggar, chattar, dansar, eller så skruvar jag på musik på högsta volym och hoppar runt som en galen höna ;) .......Eller så tråkar jag! :P

Vilken roll har du i klassen? :)
Lisa svarar:
Hahahahaha.. Jag tror att jag är klassens apa! Den skämtsamma glada tjejen som har sämst humor.. Tror faktiskt jag är det, haha!

Använder du smink? :D
Lisa svarar:
 Ja. Jag andvänder mig av mascara. Inget mer typ. Ibland om man ska på fest eller om det är någon speciell högtid osv så brukar jag ha lite läppglans, och typ lite ögonskugga eller nått liknande :)

Vad har du för mobil?
Lisa svarar:
Den sämsta av dem alla mobiler som finns, haha! Sony Ericsson w302i... Suck.

Hur mycket får du i månads/veckopeng och när började du blogga? :)
Lisa svarar:
Jag får 500 i månadspeng, och för den pengen ska jag själv handla refillkort till mobilen, godis, tidningar, smink inträden till badhus etc. Mamma betalar mina kläder, och mat förstårs ;) Haha. Jag väljer dem klädesplaggen jag vill ha, sen betalar hon dem.

Vad fick dig att börja blogga? Villka bloggar följer du? :D<3
Lisa svarar:
Jag hamnade på metrobloggen.se och därav startade jag en liten blogg, sen bytte jag till blogg.se och började läsa andra bloggar. Jag följer lite olika bloggar, mest fotobloggar som Nevnarien, detvarmindag, byellen, osv. Sen så följer alla 'fjortisbloggar' också, hihihih!

vad är ditt favorit plagg?
Lisa svarar:
Bra fråga! Det är lite olika beroende på villken årstid det är. Men nu på vintern är det nog converse som skort, en tjock svart halsduk, en fluffig dunjacka, raggsockar, leggings, en svart tee :)

Kenza eller foki? Varför? :)
Lisa svarar: Hmf.. Svår fråga! Jag läser inte Kenza, men foki läser jag. Dock tycker jag att Foki verkar fake på nått sett, hon redigerar alla sina bilder sjukt mycket och hon verkar tro att hon är perfekt. Dock tycker jag (vad jag vet om kenza) att hon är lite maffig, asså njae... Måste hon välja foki endå!

Hur länge har du bloggat? När började du få mera besökare?
Varför fasnar man i just din blogg, tror du?? =)
 
Lisa svarar: Jag har bloggat på endastlisa sen 2008, före det hade jag nån liten blogg i nån månad, haha.  Jag började få besökare vintern 2008 - sommaren 2009 tror jag. Varför man fastnar för min blogg kan vara för att jag försöker göra det vardagliga till nått extra skoj :) Jag skämtar gärna till saker och ting och är en glad person. Sen är det nog mycket för att jag har en fotoblogg, det är ganska poppis just nu. Jag vet inte varför, vet ni? :)

Vad kostade din system kamera? Hur kan du vara så söööt? :D
Lisa svarar:
Min kamera vet jag inte vad den kostade, haha, men runt 4000 tror jag. Köpte den just innan den utgick. Men före det var den mot 6 tusen :) Hihi tack ska du ha, dock vet jag inte varför jag är så 'söt' :D tycker nog inte det själv, haha!

hur många besökare har du per dag ungefär?
när ska du göra en ny design? <3
Lisa svarar:
Det är olika hur många besökare jag har, brukar inte kolla statistiken, rekordet är 4884 ;) Jag ska beställa en ny design efter nyår :) Har ni några förslag hur den ska se ut?

vilken kamera utrustning har du?
hur fick du så många som följer din blogg via bloglovin? vilket photoshop har du?
Lisa svarar:
Just nu har jag bara Nikon D40, Objektivet är Nikkor 18-55 mm, samt ett stativ, close up filter +10, star filter 8. Jag vet inte, det är ni som följer mig på bloglovin', :) Jag har photoshop Cs2.

Hur gammal är din syster ? :D
Lisa svarar:
Hon är 12 år, ett år yngre än mig :)

Kommer du ha en läsarträff i skellefteå? :D
Lisa svarar:
Kanske det, vem vet, vad menar du med läsarträff? :) har du några önskemål? :) Det finns ju olika sorters läsarträffar, så hum.. Jag vet inte riktigt :)

Är haidi din förebild, eller liknande?
Varför härmar du haidi "Gillar & Grillar" ??
Hur mycket lägger du ut på kläder & smink i månaden?
Har du farmville, på facebook?
Lisa svarar:
Nej, haidi är inte min förebild! Men hon har en jättefin blogg. Nevnarien är min bloggförebild ;) Jag har sett att flera har ''grillar och gillar'', ''gillas, dillas'', ''diss och hiss'' osv och fick önskemål på att ha ett sådant, så tänkte absolut inte på nått med haidi. Jag lägger bara ut pengar på smink, kläder köper mamma. Men smink blir nog 50-100. Ja, jag spelar farmville :)

ibland undrar jag om det inte är ganska jobbigt att ha frågestund hos dig för du får så många frågor. E det jobbigt eller e det bara roligt?
Hur lång tid tar det att svara på alla frågor egentligen?
Lisa svarar:
Det är inte så jobbigt, bara man stoppar frågestunden i tid, haha! Det är för det mesta bara roligt faktiskt. Det är olika hur lång tid det tar att svara pp alla frågorna.. Beror på hur fort jag stoppar frågestunden och hur många som ställt frågor. Men 1 timme kanske.

Kan du lägga in ett klipp när du sjunger ?
Lisa svarar:
Det är riktigt många som frågar, och JA! Jag ska det, ta det lungt, ska fixa det inom kort faktiskt, så håll utkik.

Vad har du för inställningar när du fotar porträtt på din kamera? 8D
Lisa svrar:
Autofokus när jag fotar porträtt, oftast. Sedan har jag oftast blixt, och på inställningen 'porträttfotografering' IBLAND :)

När du dör, vill du brännas till aska eller begravas så maskar äter upp dig? >:D
Lisa svarar:
Hahahahahaha vet inte :P

1. Vad är din älsklingsfärg?
2. Färg på tandborsten?
3. Ifall du skulle få ge/byta namn på nånting som finns här i världen, vad skulle det vara o vad skulle du ta/byta för namn?
4. Ifall du skulle åka tillbaks i tiden och få namnge en färg, vilken skulle du namnge och vilken skulle du välja?
Lisa svarar:
Min älsklings färg är rosa och plommonlila. Min tandborste är svartvit :) Byta namn på nått. Haha, det var den bästa frågan jag fått! Det skulle nog vara på ordet bajs. Det är så uttjatat, jag skulle nog döpa det till freshy ;) Hahahahaha! fråga 4 förstår jag inte.



 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0