Tips: Ladda upp din egen header

2008-11-23 / 12:22:18

Tänkte börja med lite tips här på bloggen. men börjar lite smått med ett enkelt tips som faktiskt kan göra stor förändring.
Det är förstårs så att när man kmer ny till blogg.se kanske man vill ha sej en fin deisgn!?
Oftast vill man ju kunna göra en själv så endel gör i photoshop och endel i paint.
När du gjort din design och känner att den känns bra så måste du ju ladda upp den så att den andvänds på din blogg.

Först så laddar du upp din bild på hur stor headern ska vara. Jag brukar ta 1000 när jag laddar upp.
Sen klickar du på bilden. Då ska du se i adressfältet och kopiera den texten där. /villket är koden till din header)

Sen så letar du upp i stilmallen nått som ser ut ungefär såhär.
#header {
background: #697D4C url(http://ericasdesignverkstad.blogg.se/testbloggtva/images/2008/header5_21615012.jpg)
margin: 0px;
padding: 15px 15px 0px 50px;
height: 285px;
border: 0px none;

Där jag har markerat ska du klistra in adressen till din header!
Var beredd på att få ända storlek på headern. Där vet jag inte riktigt vad det ska stå på just din.
(vi gör olika stora) Du får testa dej fram!
Lycka till!

Kommentarer
Postat av: Moa

Åh så coolt :o

2008-11-23 @ 20:04:45
URL: http://moaboaloa.blogg.se/
Postat av: Anonym

Tack för hjälpen, jätte fin blogg!

men jag undrar bara , tar det ett tag innan headern dyker upp?

2008-11-23 @ 20:13:34
URL: http://ellaaalex.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0