Astrid Lindgren

2008-08-01 / 15:53:31


Sveriges populäraste barn författare? Ja hon har varit en del i mitt hjärta iaf.. och många andras.
Jag älskade henns sagor om Pippi Långstrump. Jag minns en dag när vi var på pippihuset i stockholm.
Dom sa att Pippi inte var där.. och jag ville så gärna träffa Pippi!
Jag följde mamma på Toa, fast väntade utanför. men vill komma in. Mne fick inte..
Så Jag stod där utanför och väntade på mamma, lite ledsen över att Pippi inte var där..
Då kom Pippi ut från den andra Toaletten och sa; nemen hur är det med dej då lilla vännen?
Då blrv jag såå glad! Att träffa sin idol just när man vill.. rena lyckset!
Mamma blev också jätte glad och vi sprang och berättade för dom andra!
tack för alla böcker och sånt av dej Astrid. Du har gjort att barn fått en bättre fantasi!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0