frågestunden - svaren!!

2010-09-20 / 21:27:34
Om jag säger dalarna, vad säger du då?
Haha, jag kommer nog göra dig besviken med att säga dalahästen, som typ alla andra säkert skulle svara. Men det är väll det jag förknippar dalarna med. Och juste, en camping vi var på för några år sedan i dalarn.. det är så himla fint i dalarna!
Varför började du blogga & vad är det sämsta/bästa med att blogga?
Jag började blogga för ca. 3 år sedan, kom slumpvis in på metrobloggen och hade inte en aning om vad en blogg var.. haha! Det bästa med att blogga är att skriva av sig,  och redigera och fixa bilder och lägga ut osv. Men det bästa är all den underbara respons man får av er läsare!
Visst tycker du att Elias är bäst?
Svaret är enkelt, nej. Haha, där fick du!
Vilka bloggar läser du?
Jag läser bla. lisaplace, nevnarien, kenza, blondinbella och mina kompisars bloggar. Sedan läser jag kissie, paow, dessie, amir och skvallerbloggarna.. hihi!
Kan du inte videoblogga?
Jag videobloggade förut, och ni uppskattade det grymt mycket.. men dock vet jag inte varför, men jag radera varenda video.. haha! Men självklart att jag kan börja videoblogga lite mer. Men inte för ofta, och videobloggarna ska vara väl gjorda innan jag ska publicera dem, och inte bara vara inspelade 5 sekunder där jag säger att jag ska äta middag, hehe!
Vad gillar du för musik?
Jag gillar den mesta musiken förutom dansband, hårdrock och shlager.. hehe! Det beror på lite vilket humör jag är men lite jason derulo, rihanna, kevin michael, coldplay, the fray, jb, osvosv. Det varierar som sagt.
Högsta önskan i livet?
Att min familj/släkt ska må bra! Och att jag också ska det! Man lever bara en gång, så ha lev människor, leeeev!
Hur lång är du?
Jag är ungefär 1,65 cm kort ;)
Var bor du?
Jag bor i Skellefteå, uppe i norrland, haha!
Vilken är din absoluta favoritlåt/film?
Just nu är det the scientist - coldplay, den betyder så sjukt mycket.. Sedan jason derulos låt ''she flies me away'' och KNAAN's låtar, och film är surf school och hitta nemo, hihi! Båda betyder något för mig, så mahi mahi!
Hur länge har du fotat?
Ungefär 2 år! Eller, mjo, fick min systemkamera då.. före det fotade jag med 2 mp kamera rakt ner på några stenar, redigerade bilden i mammas telefon i svarvit och var svinnöjd, hahahha!
Kan inte du lägga upp en video när du sjunger?
Jag ska göra det snart, vi håller på att fixa! Jag ska första spela in lite matrialos!
Har din kamera ett namn?
Favorit film ?
Favorit låt?
Ja, absolut har hon det! Det har den haft sedan jag fick den. Namnet är Doris!
Kan du visa dina outfits? Du verkar ha en så bra stil.
Åh tack! Ja, jag tänkte köra på lite mera dagens outfit. Dock är jag ordagrant säääämst på att ta outfit bilder, och orkar inte be mamma och syrran fixa det varje morgon men ska försöka!
Vad är ditt favoritobjekt att fota?
Hmmm.. det är nog människor, barn, porträtt! Dock är jag inte speciellt bra på just det, men ser framemot att bli bättre och inskaffa mer utrustning för just porträtt forografering :D
Vad tycker du är det positiva respektive negativa med Canon och Nikon kameror?
Hahah, helt ärligt.. jag är sämst på det här med kameror. Dock tycker jag att canons ''klickljud'' är roligare än nikons.. men herregud, det har ju inget med frågan att göra egentligen, haha! Tyvärr, kan inte svara på detta!
Vad är ditt drömyrke?
Latmask. Självdå?
Varför ville du börja blogga?
Jag var ung och dum höll jag på att börja skriva, haha! Nejmen, ville väll testa?
Jag säger Luleå, vad säger du?
Jag säger stugan, fina luleå och sångtävlingar!
Favoritklädaffär?
Klädaffärer* funkar bättre? ;) Hm, det är nog monki, h&m, JC och gina!
Vilket är ditt ABSOLUTA favoritplagg, det som du inte skulle kunna leva utan?
Just nu är det denna snygging: Den blommiga tröjan!
Hur har du blivit så bra på sjunga, Du måste lägga ut mer på bloggen när du sjunger!
Övning ger färdighet! Haha, nej, jag skoja! Det kommer snart... hoppas jag, ett klipp!
Hur många inlägg har du skrivit?
Oj, över 2000 iallafall!
Har du något mer syskon än din syrra?
Nej, jag har bara min fina lillasyster! Någon hade kommenterat att jag var lite taskig mot min lilla syster i det där inlägget, men vi är systrar och hatar varandra! Nej, jag skojar! Vi har lärt oss att driva lite med varandra, men tro mig, hon var otroligt jobbig under fotograferingen.. som en liten 5 åring, haha!
Använder du vanlig blyertspenna eller stiftpenna?
Beror på, oftast skriver jag så snabbt att stiftet går av, sen tappar jag ut alla stifft och är tvungen att ha min vanliga blyerts.. haha, *suck*
Vilken är din favoritfärg?
Min favoritfärg är vit och plommon lila!
Varför startade du den här bloggen?
Från början var det bara en kul grej, ville testa lixom! Men sedan blev det mer seriöst.
Vilka är dina tre bästa bilder?
OJ! Vilken fråga.. jag har ingen aning, men dem här är jag iallafall ganska nöjd med:
Hur sminkar du dig, vad använder du för mascara och när började du sminka dig?
Jag andvänder bara mascara och ibland en foundation på penna under ögon för att jag inte ska se så överdrivet trött ut på helgerna om jag sovit lite, haha!  Jag använder den tjocka gula från maybeline new york! Och jag började sminka mig i början av 6an kanske, typ liiite mascara.. haha!
Vilket parti skulle du ha röstat på om du fick?
Jag är rödgrön och gillar inte alliansen.. och som dem flesta (suck!!) är jag 100 % EMOT SD!! Jag skulle rösta på socialdemokraterna eller vänster partiet!
Vad har du för färg på din tapet?
Jag har en helsvartvägg, och 3 vita!
Har du någonsin varit kär?
Hmm.. ja, det har jag.
Vet dina föräldrar och kompisar om att du bloggar, och hur tycker dom det är?
Ja, dem vet alla om det! Min familj bryr sig inte så mycket, men självklart läser typ mamma min blogg osv! Mina kompisar har dem flesta också bloggar så dem tycker det är som vanligt!
Vad har du för objektiv till din kamera, någon du verkligen kan rekommendera?
Hitills har jag bara paket objektivet 18-55 mm. Jag har väntat med att köpa utrustning då jag inte visste om jag skulle fortsätta med foto. Men iallafall, vill ha ett 50 mm objektiv! När jag tar väldigt nära bilder tar jag med close up filer 10 +! Rekommenderas!
Favoritämne i skolan?
Det måste nog vara musik. Fast nu har vi inte det, så HK. Annars är ämnet lunchrast heeeelt ok!
Gillar du ditt namn?
Jadå, det är helt OK enligt mej.
Favorit glass & mat?
All mat, och BJ'S! oh yeah!
Brukar du redigera dina bilder, och hur isf?
Jaaa! Jag redigerar alla bilder. Kontrast/intensitet- kurvor, nivåer.
Finaste färgen på nagelack?
Det är typ vinrött... grrr vad snyggt!

Favoritring (haha du kmr inte kunna välja ring, jag vet)?
Hihi, johanna! Min favoritring måste vara den guldiga jag köpte på gina som lixom slingrar sig lite som en lussebulle.. den är sjukt snygg!
Varför är du best min lilla heest, och varför är du så fin min vän?
lila kosa mooo jag er inte best, do är! meeplugi! du är finast!
Varför är du så underbar?
Hahah oj, tack! Only god knows ;) Haha skoja!
Tjänar du pengar på bloggen?
Nej, det gör jag inte! Skulle nog inte tjäna så mycket!
Hur har du lärt dig att fotografera så bra? Har du bara tränat själv eller gått nån kurs eller?
För det första, TACK! Jag har inte gått någon kurs och tycker att jag vet alldeles för lite om foto och ser verkligen upp till typ byellen, nevnarien och alla dem där som kickar ass på fotografering!
Vad är dom viktigaste sakerna i ditt liv?
Min familj, mina vänner, datorn, mat. Hahah!
Hur kan du ha en sån bra blogg?
Puss fining!
Vad gör du oftast på fritiden?
Är med kompisar, bloggar, fotar, sjunger och skrattar sönder!!!
Vem är din förebild?
Min mamma, för hon är så stark och bäst, älskar henne! ♥ Och typ rihanna, eller mjo, hennes musik nivå! Hon är så ung och duktig!
Vad skulle du vilja jobba med när du blir stor, och vilken linje funderar du på till gymnasiet?
No idea. At all! Helt seriöst, hjälp!!!
Gillar du Michael Jackson, vilken är din favorit låt med honom?
Musiken är inte min stil, men gud vad han har gett världen! Har ingen direkt favoritlåt med honom.
Glass eller godis? - Godis!
Läsk eller vatten? - Läsk, hihi!
Cola eller fanta? - Cola!
Elias eller Elias? - Hur är det idag då?
Vinter eller sommar? - Summertime!
Vad tror du att du gör om 10 år, 20 år?
Om 10 har jag nog familj, jobbar och lever livet. 20 är det nog samma sak! :D
Varför är du så rolig?
Smaken sitter i baken! HAHHAHAHA! Nej, jag vet inte. Har världens torraste humor!
Varför är du så söt?
Well.. my mum and my dead! Haha, skoja! Nej men det är ni som är söta!!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0