svaren från frågestunden

2010-08-13 / 23:13:29
Hade tänkt mig att detta skulle bli lite av en mini frågestund, så stoppade den ganska snabbt. Här kommer iallafall svaren till era frågor. Tack för att ni frågade, here they comes.

Förlåt, btw om alla frågor är huller om buller, men det blev ngt lagg..

Vem är, eller vad är JB?
Jb är en förkorting på Justin bieber.
Hur har du gjort frisyren du har på bilden i headern?
Bilden i headern tog jag i vintras, och det jag gjorde var att jag hade mittbena, och lockade sedan håret lite lättmed min plattång! Det är väldigt enkelt!
Vad är dina bästa foto-tips?
Hmmm.. jag tycker att man ska arbeta mycket med olika vinklar. Spännande vinklar som man aldrig testat förut. Och sedan om man hittar något fint att ta kort på, ta inte bara ett kort på det, utan testa då från olika vinklar, håll och sådära!
Vad tycker du är snyggast, svart/vit?
Det beror på, men jag gillar vit otroligt mycket. Det är så enkelt. Om det gäller kläder är det snyggt med vitt tycker jag. Och även på saker. Min mobil är tillexempel vit. Haha. Sedan om man har vita väggar i ett rum kan man göra det otroligt fint och verkligen välja färger istället för att färga väggarna färgade överallt, då är man mer låst till speciella färger. Men i mitt rum har jag en hel svart vägg, och resten vita.
Tåg eller buss?
Tåg helt klart! Jag hatar att åka buss, haha!
Mode eller foto?
Den var svår. Helt ärligt vet jag inte. Men jag tror jag måste säga mode!
Hur ser ditt rum ut?
Oj, jag har faktiskt inga bilder på det just nu, men jag lovar att ta några och ladda upp i ett inlägg alldeles snart! Måste bara städa lite före och ta kort såklart!
Din senaste dröm?
Usch.. det var i förrgår. Jag drömde att vi var på ett båtmuseum jag och min lillasyster, och vi gick omkring på en jätte stor båt som stod på land som man fick kika på. Helt plöstligt far båten ner i vattnet och börjar åka! Min lillasyster flög i, och jag efter. Sen höll jag i en stål grej på båten och försökte dra mej med båten. Min syrra hann inte riktigt med, och försökte räcka hennes hand, tillslut blev hon för trött och drunknade! Fyfan! Var helt förstörd när jag vaknade.
Vilka bloggar läser du?
Jag läser överdrivet många bloggar! Men dem jag läser som flitigast är lisaplace, byellen, kissie, dessie, paow, gaybloggen, tinkerbella, theliisa, nevnarien osv.
Vad är din största rädsla?
SPINDLAR! Usch, jag klarar verkligen inte av dem. Och sedan gillar jag inte mörker ute så mycket..
Ska du se justin bieber när han kommer till sverige?
Haha, såklart jag ska! Bustin!
När mår du som bäst?
När jag är i stugan, med min famil, mina vänner, står på scen, lyssnar på musik!
Vet du vad du skulle vilja ha för yrke inom framtiden?
Helt ärligt, så vet jag inte! Sångerska, frisör, webdesigner? Helst skulle jag vilja jobba som slöfock!
Hur länge har du hållit på med foton och sådant?
Hm, ungefär 1,5 - 2 år sammanlagt!
Hur känns det att ha en berömd blogg?
Jag ser inte min blogg som berömd. Men jag tycker det är jättekul när ni läser och kommenterar! Jag blir hur glad som helst! :D
Har du någon kille just nu?
Nej, inte just nu :)
Har du någon gång haft tandkräm som klister?
Hahahah nej verkligen inte!
Varför är du så söt?
Aw, tack vad gullig! Jag tycker inte att jag är så speciellt söt.
Hur lång är du?
Jag är ungefär 162, 163!
Favoritmaträtt?
Muuums! MAT! Haha, jag är allätare, men min favroitmaträtt är nog räkpaj, surströmming (!!!) och hamburgare, tacos, ärtskidor, och..och! Okej!
Hur kan du få så mkt besökare (ge mig hälften?)
Jag tycker inte att jag har sååååå mycket läsare, men det bästa tipset är nog att blogga intressant (egentligen gör jag inte ens det.. haha), uppdatera ofta och bjuda på sig själv!
Tips så man får en bättre blogg?
Ja, svaren finns nog i frågan ovanför!
Vad tycker du om min blogg?
Den är jätte bra, Alma! Jag läser den dagligen! :)
Favoritfärg?
Det måste vara vit, corallrosa och turkosblå!
Vad fick dig att börja blogga?
Jag hamnade av någon konstig anledning på metrobloggen.se, och såg då att det fanns något som hette blogg, haha! Detta var för några år sedan, och jag startade då en random blogg, och efter det, har det forsättit.
Finns det någon just nu som du är arg/besviken på?
Det finns det nog alltid tror jag.
Finns det någon som du gillar spec mycket just nu?
Det beror på hur du menar, right?
När vill du flytta hemifrån?
När jag fått tillräckligt mycket pengar, och ett bra jobb som jag känner mig stabil med!
Vill du ha percing? Vart isf?
Hmm, nae jag vill inte ha någon piercing. Om jag ska skaffa någon, ska det isånafall vara i naveln, men jag känner inte för att få infektioner, hehe.
Vart vill du bo när du flyttar hemifrån, och själv eller med någon?
Jag vill nog bo i sthlm, eller new york. Jag vill nog helst inte bo själv, utan antingen tillsammans med någon kompis, eller om jag är tillsammans med någon då, så självklart honom.
Ögon färg?
På mig mig själv? Jag har typ blå, gröna ögon.
Vilken skola och inriktning vill du på gymnasiet?
Jag har ingen aning alls! Hahah, jag vet inte ens vad jag vill bli!
Vad skulle du inte kunna leva utan?
Min familj, mina vänner, mobilen, och musik.
Du far till en öde ö. Vad tar du med dig (välj tre saker)?
Hm, en livräddnings patrull, lite musik sådär (hihi) och en pizza!
Hur går det med sjungandet?
Det står faktiskt ganska stilla nu sedan panikångesten/stressen/deppritionen (jag skriver öppet om det nu, när ni redan vet allt..), Men jag ska snart spela in lite nytt material osv.
När kommer det klipp på youtube?
Snart, snart, snart. När jag spelat in material!
Hur många besökare har du igenom snitt per dag?
Just nu är det inte alls så många, då bloggen låg nere flera månader, tappade 50 prenumeranter osv, så ungefär 200 kanske. Mitt rekord var 4884 en gång, det var mäktigt!
Varför farsvann din blogg?
Företaget som jag samarbetade kopplade om min domän (även blogg.se) domänen till någon random blogg, prenumeranterna flög iväg, designen krachade, osvosv. Ulife heter dom jag samarbetade med, btw. Never again.
Tänker du gå till skolan normalt nu?
Det är det som är planen, ja.
När får ja träffa dig igen? :/ <3
När du vill melinda, kom hit bara!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0