How am i doing?

2010-08-14 / 20:22:28
något random ph bara för att visa hur före och efter redigeringen blir

Det är några som frågat mig hur jag redigerar mina bilder här på bloggen. Jag andvänder mig av photoshop CS 2 just nu, och det är det jag använder mig till när jag redigerar bilder samt när jag gör mina såklallade 'kollage' osv. Jag använder mig helt enkelt av photoshop varje gång en bild dyker upp i bloggen.

Hur redigerar jag bilderna då? - Det första jag gör, är att jag klickar in på ''automatisk färg''. Alltså då ställer photoshop in färgerna som dom tycker att det vore vara. Gillar jag förslaget behåller jag det, annars ångrar jag. Efter det öppnar jag ''kurvor'' och drar lite som jag vill ha bilden, beroende på vilken stil jag vill ha i bilden, och vilken känsla. Efter kurvor går jag vidare till ''Intensitet och kontrast''. Där ändrar jag lite som jag vill, beroende på hur jag vill ha bilden. I vissa fall ändrar jag till svartvitt, men då jobbar jag med bilden exakt som på detta viset oftast också.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0