Jullista

2008-12-10 / 17:02:05
Blondiies lilla julista ska såklart göras. Utmanar er alla!

Har du köpt en chokladkalender?

Ja, det har jag. En liten hello kitty. Kunnde då inte låta bli!


Om ja, har du öppnat några luckor för tidigt?

Nej, det har jag faktiskt inte gjort. Har inte tänkt det heller faktiskt!

Har du hunnit med att köpa alla julklappar?

Ja. Jag är ju bara 12 så köpte bara till mamma och Elin. Men kanske ska köpa lite mer, vi får se!


Till vem är det svårast att köpa till?

Min lillsyster.


Dricker du alkoholfri glögg?

Dricker ingen glögg, tycker det smakar äckliggt!


Har det hänt att du aldrig stressat inför julen?
Nej, det har det defenitivt inte!

Hur många stjärnor ger du till årets julkalender?

Hm på en skala till 1-10 tar jag 7. Den är lagomt bra, men saknar julkänslan.


Vilken är den bästa julkalendern genom tiderna?
Lasse majas dektevtiv byra och en desemberdröm.

Säg en person som du velat säga "God Jul" till men aldrig vågat/orkat eller kanske glömt?
Oj, ingen aning?


Vem är det som julpyntar hemma hos er?

Allihopa!!

Vem klär granen och vem bestämmer hur den skall se ut? Hur SKA den se ut?
Det gör vi alla i familjen. Vi äter godis, hör på julmusik och klär granen. Alla betsämmer hur den ska se ut.
Det blir blandat och mycket färg, sånt gillr jag!

Plastgran eller äkta
Absolut äkta för min del!


Älskar du att få julklappar eller att ge bort?

Det är både och. Det är jätte kul att få julklappar!! Men kul att ge bort också.

Vill du fira julafton utomlands eller i vårt kära Sverige?

Mysiga svreige såklart.. Men skulle itne ha emot att fira i taihland nått år heller.. *fniss*

Känner du någon julstämning nu?

Ja, lite.. det smyger fram..


När kom din julstämning?
När vi bytte gardiner och tog fram stjärnor, ljustakar och bakade lussekatter o knäck. Då började den krypa frm i kroppen.

När skall man sätta upp adventsljusstakar? När är tidigast vs. senast?
Före första advänt. Två/en dag före räcker och blir över.

När julpyntar man?
Ungefär en vecka före jul eller lite tidigare. Runt den tiden.

Skickar du julkort?
Ja! Och gör dem själv med *nöjd*

Vilken senap till skinkan?
Ingen..

Viktigaste på julbordet?
Skinkan, julmusten och ägg med romm! Det är det bästa!

Julmusik jag inte kan vara utan?
Jill jonssons julskiva, helt underbar!

Världens bästa jullåt?
Det finns många!

Julknäcke eller vörtbröd?
Julknäcke..

Vilket julgodis är viktigast? Gör du det själv?
Knäck, och dom där trditonella sakerna. Gör ganska mycket själv. Men brukar jag äta upp för ejul *heh* så vi får baka om allting igen, haha!

Vilka traditioner har ni?
Är alltid hos mormor o morfar med alla släcktingar och familje medlemmar.
Kommer dit vid 12-13 tiden.
Går omkring och pratar med alla, ser tv, myser och bara myser..Myser MYSER!
Vi äter maten, i nån timma!
Sen blir det kalleanka och mys med massa gott.
Jultomten kommer instampande, och han får sej lite godis! :)
Vi får alla presenter.
Vi underhåller oss med presetnerna i flera timar, ser tv, fikar myser.
Spelar spel, är med mina alt!

Färdiginslagna paket eller paket att slå in hemma?
Brukar göra det praktiskt med dom få paketen jag köper. - Slår in på affärens bänkar med klister, papper, och ettiketter!



Pepparkakor - Lussebullar        
Skumtomatar - Knäck          
Ischoklad - Marsipan
Köttbullar - Prinskorvar
Julkorv - Julskinka 
Lax - Sill        
Revbenspjäll - Janssons frestelse   
Paradis - Alladin
Rullsylta - Pastej
Glögg - Julmust
Rödbetssallad
- Dopp i grytan
Ris a la malta - Risgrynsgröt

Hemma - borta

Kommentarer
Postat av: Moa

Håller med dig!

glögg smakar så äkligt :S

2008-12-11 @ 10:36:08
URL: http://moaboaloa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0